"עוד כשהייתי סטודנט באוניברסיטת פלורידה", אומר סטיבן הורוביץ, מהנדס חוקר שעובד על הפרויקט, "היינו מסתכלים על מנועי מטוסי הנוסעים ושמנו לב שהם מייצרים כמות אדירה של אנרגיה אקוסטית". עם הזמן, הורוביץ ועמיתיו הבינו שאת השאגה האדירה של המנוע, שיכולה להגיע ללמעלה מ-130 דציבלים, אפשר להמיר לאנרגיה חשמלית, באמצעות מה שנקרא חומר Piezoelectric. החומר הזה לוקח לחץ ומתח של תנועה מכאנית והופך אותו למטען חשמלי.
בעזרת החומר הם יצרו אב-טיפוס שמצליח לייצר מטען חשמלי זעיר שמספיק, כרגע, כדי להפעיל חיישן ללא שום מקור אנרגיה אחר. זה נשמע אולי לא הרבה, אבל האפשרויות שנפתחו בעקבות התהליך הזה הן אדירות.
הפרויקט המעניין הזה, שממומן על ידי נאס"א, עדיין בשלבי פיתוח, אבל בעתיד הקרוב ויבראציות הסאונד יפעילו מערכת שלמה שתפחית את עוצמת הקול שהמנועים האדירים האלו עושים, ויתרמו לסביבה שקטה ונעימה יותר בסביבת נתיבי טיסה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה