יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

המקלחת שלא נגמרת


בעיית המחסור במים בארצנו מוכרת היטב ועדיין, נראה שלא נעשים מאמצים מיוחדים כדי לפתור את הבעיה למעט לדרוש מהצרכנים שיחסכו בשימוש. אז הנה משהו מצחיק - דווקא בשוודיה, ארץ ללא בעיות מיוחדות של מים, פיתחה חברה מערכת למקלחת שחוסכת כמות עצומה של מים.

OrbSys היא מערכת סינון, טיהור ומיחזור מים שמצליחה לחסוך כ-90% מהשימוש במים במקלחת ממוצעת, וכ-80% באנרגיית החימום.
הקונספט של המערכת די פשוט, אבל דורש שימוש בחדשנות הטכנולוגית מהמתקדמות שיש כדי לעבוד כמו שצריך. כדי למחזר את המים, מערכת סינון מתוחכמת יחד עם משאבה ממוקמות ישירות מתחת לפתח יציאת המים. המים והסבון מיד מטוהרים ומוחזרים ישירות לזרם המים לשימוש חוזר שוב ושוב ושוב.
למעשה המערכת דומה מאוד למערכת בה משתמשים אסטרונאוטים בחלל (ואכן החברה משתפת פעולה עם נאס"א בפרויקט הזה).

ועם כבר חדשנות טכנולוגית, אז במקום ברזים רגילים, המערכת משתמשת בצג מגע שמאפשר שליטה על הזרם, הטמפרטורה ועדכון על רמת הסינון של המים שבמערכת. כמו כן, הגישה למערכת הסינון שבתחתית המקלחת נוחה וקלה, ומאפשרת למשתמש לבדוק את המסננים ולהחליף במידת הצורך (המסננים נשלחים חזרה לחברה למחזור).

לדברי המפתחים, מקלחת ממוצעת של 10 דקות עושה שימוש בכ-150 ליטר של מים, ואילו באמצעות המערכת נדרשים רק 5 ליטרים. מכיוון שהמים שיוצאים מראש המקלחת בפעם הראשונה כבר מחוממים, נדרשת רק מעט אנרגיה יחסית כדי לחממם בחזרה במערכת לפני שהם יוצאים שוב.

למקלחת אפילו פן בריאותי (שוב, לפי דיווח של החברה): מכיוון שהמים מסוננים שוב ושוב, האיכות שלהם טובה בהרבה מאלו המגיעים ללא הפסקה מבחוץ. מבדיקה שהם ערכו נמצא שכ-99% מהחלקיקים למיניהם שמגיעים למערכת מסוננים ולמעשה אלו מים טובים יותר לשתיה ממי הברז הרגילים.

ואם כל זה לא הספיק כדי לשכנע אתכם, אז ההערכות של החברה הן שמקלחת כזו חוסכת למשפחה ממוצעת בת 4 נפשות מעל 1,500$ בשנה על מים. אז אומנם המערכת עדיין לא מוצעת למכירה לאנשים פרטיים,
אבל זה הולך לקרות ממש בקרוב. מעניין אתכם לקרוא עוד? קליק קטן כאן לאתר החברה.


According to the company, running an average shower for ten minutes consumes approximately...To recycle the water coming out of it, a sophisticated filtering system and pump is fitted...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה