יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

משחק מציאותי: האם תצליחו לברוח?

אתם מוצאים את עצמכם בחדר חשוך, לבד, או אולי עם קבוצה של כמה חברים, מחפשים נואשות דרך החוצה. אתם מחפשים על הקירות, במשטחים שסביבכם, אפילו מזיזים ריהוט וחפצים שונים, הכל בחיפוש אחר רמז כלשהו שיעזור לכם לצאת.
אבל אל דאגה, לא חטפו אתכם, מדובר בסך הכל בטרנד "משחקי-בריחה" שצמח בהונג קונג בשנה האחרונה ופרץ גם למדינות המערב.


מקורם של משחקי-בריחה (Escape Games) נמצא במשחקי המחשב. תוכלו למצוא מאות ואלפים משחקים כאלו גם בחינם ברחבי הרשת, ובכולם הרעיון דומה: אתם לכודים במקום כלשהו, ועליכם לצאת ממנו בעזרת רמזים שונים שתמצאו, ופתרון חידות. אבל במזרח, כמו במזרח, לוקחים את הדברים לקיצון, ובחור צעיר בן 27 בשם Danny Pi עזב את עבודתו כמפיק וידאו, והקים חברה בשם Escape Hong-Kong.

לחברה מספר סניפים ברחבי העיר, ובכל אחד מהם מצויים מספר חדרים בעלי אופי שונה, המכילים בתוכם משחק בריחה ייחודי. המשתתפים נכנסים לאחד החדרים לבד, בזוג או כקבוצה, ומנסים לצאת ממנו לפני שהזמן שעל השעון ייגמר (בדרך כלל 60 דקות). ישנה גם אפשרות להתחרות כנגד קבוצה או מתמודד אחר בחדר זהה, ולראות מי מצליח לברוח ראשון.

"הונג קונג היא עיר עסוקה ולאנשים אין הרבה זמן לפנאי", דני אומר, "אנחנו תמיד הולכים לאותם מקומות כמו קריוקי וברים - כל הזמן אותו הדבר. אבל המשחק הזה הוא משהו שונה לגמרי, חדש, ובגלל זה אנחנו כל כך נהנים ממנו".

מחיר התענוג במזרח לא גבוה בכלל, כ-10$ לכל משתתף, אבל אם בא לכם למצוא את אותו הבילוי במקום קרוב יותר, כמו בלונדון, תצטרכו להיפרד בערך מ-20 פאונד (המחיר משתנה לפי עונה ומספר משתתפים).

רוצים לשמוע עוד? הנה כתבה שהכינו ה-BBC על התופעה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה