יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

אקדח גלי רדיו יעצור רכבים במרדף

אין ספק שבסרטים, מרדפים משטרתיים אחרי רכבים במנוסה יכולים להיות סופר מגניבים. אבל מה לעשות שבמציאות, מדובר באירוע מסוכן ביותר עבור הנמלט, אלו שרודפים אחריו וכמובן גם לנהגים והולכי רגל חפים מפשע בסביבתם.
אבל בעתיד הקרוב מאוד, ייתכן שהמרדפים האלו יהיו בגדר אירועים נדירים.

חברת E2V האנגלית פיתחה את ה- Safe-Stop Gun, אקדח שמיועד לבלבל את המערכות החשמליות של הרכב ומכבה את המנוע, ע"י שימוש בגלי רדיו. גם כאן, כמו ברוב הטכנולוגיות החדישות, הפיתוח המקורי נועד למטרות צבאיות, ובראשן ניטרול רכבים שנכנסים לאזורים מסווגים, ללא צורך בנשק קטלני.

לפי דיווח של ה-BBC, ברגע שרכב נכנס לטווח הירי של האקדח (50 מטרים נכון להיום), כל לוחות המכוונים שלו מתחילים להשתולל, המנוע נכבה והאוטו מתגלגל עד לעצירה מוחלטת. השאלה הגדולה היא כמובן מה לגבי רכבים ישנים יותר, עם מערכות פחות דיגיטליות מתוחכמות? התשובה נותרת כרגע חסויה מסיבות מובנות, אבל מדברי החברה בהחלט ניתן להבין כי רכבים משנות ה-60 וה-70, כנראה לא יושפעו מהמערכת. כמו כן, אין לה השפעה על קוצבי לב למיניהם, אז אפשר להירגע(?).

עכשיו רק נותר לראות כמה זמן עד שתצוץ לה מערכת ההגנה של גונבי הרכבים נגד האקדח המשתק, שתהפוך אולי לפריט חובה בכל גניבת רכב.

והנה קטע קצר מכתבה של ה-BBC:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה