יום ראשון, 26 בינואר 2014

להריח את השעה

פעם, ממש פעם, כשהאדם הקדמון עוד שוטט באזור, סביר להניח שתפיסת הזמן שלו הייתה שונה מאוד משלנו. היום התחלק לבוקר (זריחת השמש), צהריים (השמש בשיא הגובה), ערב (שקיעת השמש) המבשר על הלילה החשוך. בלי "בוא ניפגש עוד שעה", ובלי "איפה היית אני מחכה פה כבר 7 דקות".
קצב החיים המהיר שלנו הרגיל אותנו לחשוב ולהיות מודעים לכל דקה, שניה ורגע שחולף - אחרי הכל, יש כל כך הרבה מה להספיק.
עכשיו, שעון חדש יחזיר אתכם, אם תרצו, לתפיסה הישנה של הזמן.

ה-Scent Rhythm Watch הוא שעון שעוצב על ידי Aisen Caro Chacin ואין בו ספרות או מחוגים, ואת ה"זמן" לא "תקראו", אלא תריחו. איך זה עובד?
מערכות הגוף שלנו פועלות באופן מולד לפי המחזור הסירקדיאני (יממתי). זהו שעון פנימי בעל מחזוריות קבועה, ארוכה במעט מ-24 שעות, מחזוריות המכילה פרק שינה ופרק ערות והיא משנה את פעילות הגוף בהתאם להתקדמות היום. המחזור הזה הוא למעשה מערכת שמתאמת בין מערכות הגוף לעולם החיצוני.

ה-Scent Rhythm Watch הוא צמיד בעל 4 קפסולות, שבכל אחת מהן כמיליליטר של ניחוח שונה (הניתן לשינוי) והוא מסתנכרן לאותו שעון ביולוגי שלנו. בכל 6 שעות לערך, השעון משחרר מעט ריח מהקפסולה שנבחרה לאותו זמן, לדוגמא ריח קפה לבוקר או קמומיל לקראת השינה.
השעון מפזר אדים בדומה למכונת עשן, בתהליך של ויברציות אולטרה-קוליות, באמצעות בטריה קטנה שניתנת לטעינה באמצעות USB, ומחזיקה לקצת יותר מ-24 שעות.

אז אם תשאלו מישהו ברחוב מה השעה והוא יתחיל לרחרח את האויר, אל תמהרו לשפוט שמדובר במשוגע. למרות שסביר להניח שכן...

scent watch

scent-watch-aisen-caro-chacin

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה