יום שני, 17 בפברואר 2014

לתרום למדע, תוך כדי שינה

כשאנחנו הולכים לישון, המכשירים הסלולאריים שלנו מונחים לרוב לידנו, נחים ולא מבצעים שום פעולה רצינית. המשמעות היא שמיליוני מעבדים חזקים מאוד (לרוב בעלי כח חישוב גדול יותר מרוב המחשבים הנייחים) נמצאים ללא שימוש. לא חבל?

סמסונג אוסטרליה חברה לפקולטה למדעי החיים של אוניברסיטת ויינה, ויחד הם ניסו למצוא דרך למצות את הפוטנציאל הטמון בכוח החישוב הלא מנוצל הזה, לטובת המדע. התוצאה היא אפליקציית אנדרואיד בשם Power Sleep - אפליקציה המאפשרת לבעלי המכשירים לתרום את כוח העיבוד של המכשירים שלהם לטובת המדע, בזמן שהם ישנים.

לאפליקציה פונקציה פשוטה של שעון מעורר, וברגע שהוא מופעל, הטלפון מחובר לחשמל וגם ה-WiFi מחובר, האפליקציה מתחילה לקבל חבילות מידע ממאגרי הנתונים של ה-Similarity Matrix of Proteins לעבד אותן ולשלוח אותן בחזרה.
המחקר מתמקד בפיענוח מקטעי חלבוןבמטרה לקדם את ההבנה של מחלות כמו הסרטן ואלצהיימר. "כדי להילחם בסוג המחלות הללו, אנחנו צריכים לדעת כיצד החלבון מסודר", אומר Thomas Rattei, פרופסור מאוניברסיטת ויינה. "זה דורש ניסיונות שדורשים כוח עיבוד עצום. האפליקציה היא למעשה גשר בין המדע לחברה."

Power Sleep מחוברת לרשת Berkeley Open Infrastructure for Network Computing שהיא רשת המחברת בין 60,000 מחשבים נייחים ברחבי העולם ומשתמשת בכוח העיבוד שלהם. האפליקציה מאפשרת לראשונה לחבר גם את המכשירים הניידים לרשת זו, ובוא נודה על האמת - היום, קל לנו יותר להפעיל את האפליקציה לפני השינה, מאשר לגשת למחשב הנייח (אם בכלל יש לנו כזה עדיין...).

יש לכם מכשיר עם אנדרואיד ואתם רוצים לקחת חלק בפרויקט? לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה