יום חמישי, 27 בפברואר 2014

לשתות יין, בלי לפתוח את הפקק

צריכת היין בבית שמורה בדרך כלל לאירועים מיוחדים כמו ארוחת שישי או אירוח גדול. אחת השאלות הגדולות שמונעות מרבים מאיתנו לשתות כוס יין בערב היא "לא חבל לפתוח בקבוק שלם עכשיו?", בייחוד אם מדובר ביין יקר ואיכותי במיוחד. הרי כולנו יודעים עד כמה רגיש היין לחמצן ואיך מרגע שפתחנו את הפקק, השעון מתקתק לאחור תוך שהוא מחריב את טעמו בשורה של תגובות שרשרת כימיות. אבל מה היה קורה אם היינו יכולים לשתות מהבקבוק, מבלי לחשוף את היין לאוויר?

תכירו את ה-Coravin 1000, אחד הגאדג'טים המעניינים והשימושיים שנתקלתי בהם לאחרונה. "פותחן" הבקבוקים הזה הוא למעשה לא פותחן כלל, אלא מנגנון מחוכם שמאפשר למזוג יין מהבקבוק, מבלי לפתוח את הפקק ומבלי לחשוף את תוכן הבקבוק לאוויר.

אז איך הוא עושה את זה? בשלב הראשון ה-Coravin מחדיר מחט ארוכה וחלולה דרך מעטה האלומיניום ודרך הפקק. בשלב השני הוא מחדיר לתוך הבקבוק גז ארגון, שהוא גז "לא פעיל", חסר צבע וריח שאינו משפיע כלל על היין. הגז יוצר לחץ שמאפשר ליין לצאת דרך המחט, מבלי לתת לאוויר להיכנס חזרה לבקבוק. כשהמחט יוצאת החוצה, פקק השעם מתרחב חזרה ואוטם את החור.

The Coravin 1000 uses a needle to inject argon gas into the bottle and pour out the wine w...
המשמעות היא שמעכשיו לא חייבים לסיים כל בקבוק שפותחים, ואפשר להגיש לאורחים שונים כוסות וטעימות מבקבוקים שונים לפי העדפתם. בנוסף, המכשיר ייאפשר למסעדות להרחיב את היצע היינות שהם מציעים לסועדים, מבלי לשרוף לאף אחד מהצדדים את הכיס.

למעוניינים, אפשר להשיג את ה-Coravin 1000 כאן תמורת 299$ (לא כולל משלוח).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה